ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

Σύμφωνα με τον Νέο Νόμο Πλαίσιο και τον οικονομικό τετραετή αναπτυξιακό προγραμματισμό, κάθε τμήμα προκειμένου να χρηματοδοτηθεί για τις ανάγκες του(υλικές υποδομές) είναι υποχρωμένο να παρουσιάζει το νέο Πρόγραμμα Σπουδών κάθε ακαδημαϊκή χρονιά.
Στα μέσα της περασμένης χρονιάς συστάθηκε από το τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής(ΕΠ) ενόψει της αλλαγής στο δικό μας Πρόγραμμα Σπουδών(ΠΣ) μία επιτροπή αποτελούμενη από κάποιους καθηγητές του τμήματος και ένα «ανεξάρτητο» φοιτητή. Ο ρόλος του φοιτητή αυτού ήταν να ενημερώνει εμάς τους φοιτητές για την εξέλιξη του θέματος και να μεταφέρει την τοποθέτηση της συνέλευσης των φοιτητών τησ ΕΠ στην επιτροπή. ΓΕΓΟΝΟΣ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΠΟΤΕ!
Η επιτροπή αυτή συνεδρίασε πολλές φορές χωρίς κανένα αποτέλεσμα.Στις αρχές Ιουνίου και μετά την εκλογή του νέου προέδρου καλείται νέα συνέλευση καθηγητών (στην οποία συμμετέχουν εκπρόσωποι των φοιτητικών παρατάξεων). Ορίζεται σαν θέμα συζήτησης το νέο ΠΣ.
Μέσα στην συνέλευση υπάρχουν 3 τοποθετήσεις, η πρόταση του προέδρου (Μανιτσάρης), ενός καθηγητή (Στεφανίδης) και η πρόταση, με δική μας πρωτοβουλία, για να συζητηθεί το ζήτημα μέσα στη συνέλευση φοιτητών καθώς τους αφορά άμεσα. Κατά τη διάρκεια συνέλευσης καθηγητών έγινε χαμός και ο πρόεδρος με το έτσι θέλω χωρίς ψηφοφορία διέλυσε τη συνέλευση. Ας μην ξεχνάμε πως οι 2 προτάσεις κατέβηκαν από τους υποψήφιους για τις προεδρικές εκλογές οι οποίοι δεν ήταν διατεθημένοι να λάβουν υπ΄όψη τη γνώμη των φοιτητών.
Με κάλεσμα της ΑΕΠ-ΕΑΑΚ, το συγκεκριμένο τμήμα το παρακολούθησε μεγάλος αριθμός φοιτητών της ΕΠ, γεγονός που άσκησε πιέσεις στους καθηγητές.Τελικά δεν πάρθηκε καμία απόφαση,τα πρακτικά έμειναν κενά και στη συνέχεια «μαγειρεύτηκαν» από εκείνους που στήριζαν την πρόταση του προέδρου.Για τους παραπάνω λόγους το φετινό ωρολόγιο πρόγραμμα φγήκε με τεράστια καθυστέρηση.
Το ΠΣ του εκάστοτε τμήματος διαμορφώνει σε μεγάλο βαθμό και τα επαγγελματικά δικαιώματα(π.χ. συγκεκριμένος αριθμός οικονομικών μαθημάτων μας δίνει τη δυνατότητα συμμετοχής στο οικονομικό επιμελητήριο).Είναι λοιπόν λογικό κανείς να αναρωτιέται πώς γίνεται το ΠΣ και άρα τα επαγγελμαυικά δικαιώματα(ΕΔ) να αναμορφώνονται κάθε χρόνο.
Ποιους άραγε επωφελεί αυτή κατάσταση? Με βάση τις ανάγκες ποιών γίνονται αυτές οι αλλαγές?
Η κατάσταση αυτή επωφελεί εκείνους για παάδειγμα που θα πάρουν τη χρηματοδότηση για τα νέα εργαστήρια, τα καινούρια μαθήματα, τα καινούρια συγγράμματα. Οι αλλαγές γίνονται με βάση τις εκάστοτε ανάγκες της αγόρας. Αυτό σημαίμει πως οι απόφοιτοι στην ουσία βγαίνουν με διφορετικά ΕΔ και άρα δεν μπορούν να διεκδικήσουν από κοινού. Έτσι ενισχύεται ο ανταγωνισμός.








Μάλιστα με το νέο ΠΣ και τη συνεχή εντατικοποιήση του ρυθμού σπουδών(εργαστήρια, απουσίες, εργασίες, όλα υποχρεωτικά), διαμορφώνεται ένα νέο μοντέλο εργαζομένου, πειθαρχημένο πρώτα στον καθηγητή και αργότερα στον εργοδότη. Είναι η γενιά των 700 ευρώ η οποία δουλεύει ανασφάλιστη με ατομικές συμβάσεις. Άρα μιλάμε για χειρότερες συνθήκες εργασιάς και ένα εργαζόμενο άμεσα πληττόμενο από αυτή την πολιτίκη.
Απέναντι σ’αυτή του είδους την πολιτίκη το φοιτητικό κίνημα άσκησε πιέσεις στην κατεύθυνση ενίσχυσης του πτυχίου και της κατοχύρωσης όλων των επαγγελματικών δικαιωμάτων σ’αυτό! Υπό το φόντο αυτών των πιέσεων προέκυψε το ζήτημα της παιδαγωγικής επάρκειας που κατοχυρώνει το πτυχίο της πληροφορικής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ(δλδ η δυνατότητα διορισμού ως καθηγητές , συμμετοχή στον ΑΣΕΠ). Συγκεκριμένα στο Πανεπιστήμιο Πειραιά το αντίστοιχο τμήμα πληροφορικής είναι το μόνο το οποίο έχει κατοχυρώσει στο πτυχίο του παιδαγωγική επάρκεια. Αυτό βέβαια ήταν αποτέλεσμα των πιέσεων του φοιτητικού κινήματος αλλά επιτευχθηκέ με στρεβλό τρόπο λόγω μικροκομματικών συμφερόντων. Το ζήτημα είναι η παιδαγωγική επάρκεια να κατοχυρώνεται σε κάθε πτυχίο πληροφορικής.

Το θέμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων γίνεται πιο επίκαιρο από ποτέ μιας και εδώ και 2 χρόνια η κυβέρνηση έχει φέρει τα ΚΕΣ (κέντρα ελευθέρων σπουδών) στο προσκήνιο. Καθώς το φοιτητικό κίνημα σταμάτησε το σχέδιό της για την αναθεώρηση του άρθρου 16 και την ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων, επέλεξε να παρέχει κρατική πιστοποίηση ισάξια των δημόσιων πανεπιστημίων και άρα ανάλογα επαγγελματικά δικαιώματα στους αποφοίτους των ΚΕΣ.
ΔΕΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ…ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ! ΘΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ !
Και αν όλα αυτά σκιαγραφούν ένα μαύρο τοπίο υπάρχει και μια άλλη πραγματικότητα. Αυτή των αγώνων και η αναζήτηση ενός καλύτερου αύριο που δείχνει ότι όχι μόνο δεν πάει άλλο,αλλά μπορεί να πάει αλλιώς. Οι νικηφόροι αγώνες του φοιτητικού κινήματος από το Μάη του 2006 για τον νέο νόμο πλαίσιο, τη μάχη ενάντια στην αναθεώρηση του άρθρου 16 2007, κατέληξαν στη νεολαιίστικη έκρηξη (και την κοινή διεκδίκηση φοιτητών-μαθητών) του Δεκέμβρη που ανάγκασε την κυβέρνηση να το σκέφτει σοβαρά και να αλλάξει τους σχεδιασμούς της.
Γιατί οι κατακτήσεις μπορεί να έρθουν μόνο μέσα από κινήματα και συλλογικές διαδικασίες (Γενικες Συνελευσεις, το ανωτατο οργανο του συλλόγου). Μια τέτοια λογική υιοθετεί και το σχήμα ΑΕΠ-ΕΑΑΚ μέσα στο ΠΑΜΑΚ.
Απ’όλα τα προηγούμενα είναι ξεκάθαρο ότι δεν θέλουμε να περάσει το νέο πρόγραμμα σπουδών με την κατεύθυνση την οποία έχει και τον τρόπο με τον οποίο πάρθηκε η απόφαση.
Διεκδικούμε ενιαίο πτυχίο εφαρμοσμένης πληροφορικής με όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα πληροφορικής και οικονομικού σ’αυτό(π.χ. στην εκπαίδευση δικαίωμα διορισμόυ και με τις 2 ιδιότητες). Και επειδή η εντατικοποίηση δεν φέρνει γνώση αλλά απόγνωση, σίγουρα όλα τα παραπάνω δεν θα επιτευχθούν μέσα από αυτήν.
Αριστερή Ενωτική Παρέμβαση σχήμα της Ε.Α.Α.Κ. http://eaakpamak.blogspot.com

Σχόλια