ΠΡΟΣΕΧΩΣ ΣΤΟ ΠΑΜΑΚ : Οργανισμός ...υπολειτουργίας

Ο οργανισμός λειτουργίας του πανεπιστημίου, είναι το έγγραφο που έχει την αρμοδιότητα να ρυθμίζει το πως θα λειτουργούν όλες οι πτυχές που αφορούν το ΠΑΜΑΚ καθώς και τα άτομα εντός αυτού. Είναι... μόνο 184 σελίδες και προσφέρετε για ανάγνωση στην αρχική σελίδα του πανεπιστημίου. Ο οργανισμός συντάχθηκε από τον πρύτανη και την τελική έγκριση αυτού έχει το Συμβούλιο του Ιδρύματος. Με το συγκεκριμένο κείμενο επιχειρούμε την ενημέρωση για όλες τις πτυχές του οργανισμού και τις ενδεχόμενες συνέπειες του. Έτσι λοιπόν στον οργανισμό προβλέπονται:

·         Μετακίνηση σε προγράμματα σπουδών της ίδιας σχολής: Κάθε φοιτητής θα μπορεί, εφόσον η Σχολή του παρέχει περισσότερα του ενός προγράμματα σπουδών, (ΒΣΑΣ και Οικονομικό, ΛΧ και ΟΔΕ, ΜΕΤ-ΔΕΣ-ΕΚΠ) να μετακινηθεί από το ένα τμήμα στο άλλο. Αυτό προϋποθέτει την σύμφωνη γνώμη του τμήματος προέλευσης και του νέου τμήματος. Αρχικά μπορεί να φαίνεται ότι έχει θετική χροιά, όμως αν δούμε και το πως χωρίζονται οι Σχολές στο ΠΑΜΑΚ κάτι τέτοιο θα δημιουργήσει τουλάχιστον σύγχυση με τα πτυχία και πιθανές αδικίες. Για παράδειγμα ένας φοιτητής του οικονομικού θα μπορεί να πάει στο ΒΣΑΣ και να πάρει ένα πτυχίο «λίγο από όλα» ή μια φοιτήτρια του ΔΕΣ θα μπορεί να μετακινηθεί στο ΕΚΠ ή ακόμα και στο ΜΕΤ; Τι είδους αξία θα έχουν αυτά τα πτυχία, ποιος θα τα καθορίζει και τι θα απογίνει το ενιαίο πτυχίο που δίνουν όλα τα τμήματα αυτή την στιγμή.

·         Διαγραφή φοιτητή μετά από επανειλημμένη αποτυχία σε ένα μάθημα: Παραθέτουμε αυτούσια την διάταξη του Οργανισμού χωρίς λόγια: «Αν ο φοιτητής αποτύχει τέσσερις (4) φορές σε ένα μάθημα, με απόφαση του κοσμήτορα, ύστερα από αίτησή του, εξετάζεται στην επόμενη εξεταστική περίοδο του μαθήματος από τριμελή επιτροπή καθηγητών της σχολής, οι οποίοι έχουν το ίδιο ή συναφές γνωστικό αντικείμενο και ορίζονται από τον κοσμήτορα. Σε περίπτωση αποτυχίας, ο φοιτητής συνεχίζει τη φοίτησή του και εξετάζεται στο συγκεκριμένο μάθημα από τριμελή επιτροπή μέχρι να συμπληρώσει τον μέγιστο αριθμό των έξι (6) συμμετοχών του σε εξετάσεις του ίδιου μαθήματος. Αν αποτύχει και την έκτη φορά, χάνει τη φοιτητική του ιδιότητα με διαπιστωτική πράξη του Κοσμήτορα.».

·         Αντικατάσταση βιβλίων από σημειώσεις: Ο Οργανισμός ορίζει το διδακτικό σύγγραμμα ως «κάθε έντυπο ή ηλεκτρονικές σημειώσεις» με αποτέλεσμα την υποκατάσταση των συγγραμμάτων.

·         Πειθαρχικές διατάξεις: Αυτές οι διατάξεις προβλέπουν ποινές στους φοιτητές σε διάφορες περιπτώσεις: σε περίπτωση αντιγραφής στην εξεταστική, σε χρήση χώρων του πανεπιστημίου χωρίς την προβλεπόμενη άδεια του πρύτανη, ακόμα και σε περίπτωση αντίδρασης στους νόμους που ισχύουν για τα ελληνικά πανεπιστήμια.

Εδώ και μερικές εβδομάδες το Συμβούλιο Ιδρύματος (το οποίο υπενθυμίζουμε ότι είναι υπεύθυνο για την τελική έγκριση όλων των παραπάνω) πρότεινε να εισαχθούν και μερικές ακόμα διατάξεις στον οργανισμό. Από τις σημαντικότερες που έχουν άμεσο αντίκτυπο στον εκάστοτε φοιτητή είναι αυτή που αφορά την δήλωση μαθημάτων. Πιο συγκεκριμένα, δεν «επιτρέπεται» να απουσιάσει κανείς από την ημέρα διεξαγωγής της εξέτασης εφόσον έχει δηλώσει το συγκεκριμένο μάθημα, δεν επιτρέπεται στον φοιτητή να επιλέξει τον δικό του ρυθμό στην εξεταστική περίοδο, και εκτός αυτού του επιβάλλονται κυρώσεις όπως ο αποκλεισμός από την επόμενη εξεταστική περίοδο. Επίσης ακόμα μια διάταξη προβλέπει την παρουσία security στην είσοδο του πανεπιστημίου και την χρήση κάρτας εισόδου. Για το ποιος μπορεί να έχει μια τέτοια κάρτα και κατά πόσο θα αναιρείται η ισχύς της θα αποφασίζουν... δημοκρατικά οι security.

COMING SOON…

Ο Οργανισμός έχει κατατεθεί από πλευράς Πρυτανείας και αναμένεται σύντομα να εγκριθεί και από το Συμβούλιο Ιδρύματος.
…ΝΑ ΜΑΣ ΒΡΟΥΝ ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΟΥΣ!

Με όλα αυτά να αποτελούν μια κατάσταση που αναμένεται να επηρεάσει άμεσα τη φοιτητική μας καθημερινότητα, οφείλουμε να απαντήσουμε. Ήδη η προσπάθεια για 2 Γενικές Συνελεύσεις μέχρις στιγμής, παρά την (για πολλούς λόγους, ανάμεσα τους και το σαμποτάζ της Πρυτανείας) αποτυχία απαρτίας τους, αφήνουν περισσότερο καλή παρά κακή παρακαταθήκη για το Σύλλογο και την πιθανότητα μαζικής και αποτελεσματικής ενεργοποίησης του.

Για να μην φτάσουμε λοιπόν στο σημείο να λέμε «γιατί δεν κάναμε τίποτα για όλα αυτά τη στιγμή που περνούσανε», θα πρέπει να αντιταχθούμε σε κάθε προσπάθεια υπερψήφισης του Οργανισμού και ριζικής αλλαγής των όρων των σπουδών μας.

ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΛΛΑΖΕΙ ΡΙΖΙΚΑ, ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΛΟΓΟ. 

Σχόλια